17 Februari - 2012 (7 år sedan)

Idag är det en sån där dag när vi är oerhört tacksamma att vi är här idag, och för vad vi har i våra liv.
Idag är det 7 år sedan vi var i en bilolycka.
Det var på kvällen, jätte kallt, och jätte halt ute, vi hade blivit hämtade på byn av ''Husse'' (mammas man) så åkte vi hem, och vi åkte över en viadukt där det var jätte halt, så kom vi hem, kom på att vi hade glömt köpa bröd till mamma och vi visste att hon inte skulle bli speciellt glad om vi kom in utan det, så vi bestämde oss för att åka ner igen, satt oss i bilen och så åkte vi när vi närmade oss viadukten saktade vi in ännu mer, men det kom en bil från andra hållet som inte åkte lika sakta som oss, och vi såg ganska snabbt att det skulle aldrig att gå.
Husse sa: Nu smäller det..
Sen kommer jag nästan inte ihåg någonting, har lite små luckor.
Men vi krockade med en turist från Norge som hade sämre däck än sommardäck.
Jag flög fram i rutan och sedan ner i växelspaken, Lollo flög i baksätet, och Husse slog i knäna under ratten och tänderna i ratten.

Idag är jag väldigt tacksam att jag inte kommer ihåg någonting, men den dagen förädrade verkligen våra liv. Det jag känner för hon som körde den andra bilen.

Jag fick iallafall åka prio ett till Mora, då dom misstänkte att jag hade någon allvarlig huvudskada. Men det visade sig att jag ''bara'' sår i pannan och och allvarlig hjärnskakning. Läkarna fick sy 24 stygn i pannan på mig, och efteråt för att ta ur glas så har jag nu 25 stygn i pannan.
Lollo brötbäckenbenet och har fortfarande väldigt stora problem med det, finns inget att göra åt.
Husse fick sluta med lite intressen för att knäna inte är som dom ska, och så blev det ett långt arbete med hans tänder.

Det jag känner för den andra föraren, det var hon som var på semester med jätte dåliga däck, höll inte hastigheten efter väder så hon kom över på fel sida. Idag finns det nog ingen människa som jag tycker så illa om som henne.
Vi var på sjukhus i några dagar, Lollo var där i några veckor och hon kollade inte alls hur det gick för oss. Även om det var en olycka, så kollar man väl hur det gått för dom man körde in i?
Dom var också på sjukhus ganska länge efter det, det var hon och 2 barn i bilen, och ändå kollade hon inte med oss??
Hade hon gjort det någongång under tiden så hade jag antagligen känt annorlunda för henne idag.

Men jag är så sjukt tacksam att vi sitter här allihopa idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0