31 Januari -2012

Vet inte riktigt hur jag ska bearbeta det..
När vi kom hem från Falun så fick jag ett brev från ett ikasso företag, jag som är så noga med att betala räkningarna fick ju panik, men så tänkte jag att det kan väl lätt ha blivit fel nu när vi varit borta i 6 veckor!
Så jag betalde vackert in det för att bli av med det och så tänkte jag inte mer på det helt enkelt! Så strax före jul fick jag ännu en räkning och då läste jag på fakturan att det var ett företag som jag aldrig har hört talas om som hade skickat till inkasso, så jag ringde inkasso företaget och fikc uppgifter vad som var beställt och vilka uppgifter som var angivet vid beställning.. Det visade sig då att jag var ju inte alls jag som hade beställt, det var inga uppgifter som stämde förutom mitt personnummer, med mina 4 sista siffror..
Så jag ringde genast till inkasso företaget och förklarade hur det låg till, och dom kunde ju inte göra någonting, så länge det var beställt med mitt personnummer så var det jag som var tvungen att betala eller polisanmäla det stora hela..

Men dilemmat nu är att den/dom som beställt i mitt personnummer är mig väldigt nära, så jag ringde upp dom och sa att jag fått faktura från ikasso i dens namn, och att dom skulle betala den nu, och att det inte fick hända igen, för då ska det polisanmälas!
Men enligt DEN så är det företaget som gjort fel, för DEN har fått faktura från företaget med sitt personnummer, och jag pratade med inkasso företaget hur DEN hade förklarat.

MEN ikasso företaget kunde går tillbaka till när det var betsällt, och det är mitt personnummer ända från starten. Men nu är att inbetalt och om det händer igen så kommer jag att polisanmäla det hela så spelar det ingen roll hur nära det är.

Det största problemet jag har nu är att jag vet inte hur jag ska gå vidare. Jag kommer aldrig kunna glömma det här, hur kan man göra så mot någon som man står så nära? Jag har hur mycket frågor som helst, som jag aldrig kommer att få svar på eftersom DEN säger att det är företaget som gjort fel.
Det hela har till och med gått så långt så jag funderar om jag måste gå till en psykolog..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0