Besviken..

Jag har ju blivit utsatt för bedrägeri, det västa är ju att det är en i familjen som tagit mitt personnummer och beställt massa saker, och jag vet ingenting förrän inkassokraven ramlar ner i postlådan.
Första gången det hände, i vintras så tog jag det med ''hen''  och det betalades in och så var det bra, trodde jag..
För två veckor sedan kom nästa och veckan efter kom ett till, så då bestämde jag mig för att anmäla det hela, eftersom det måste få ett slut, inte för att summan var så hög så att jag inte kan betala, men för att dom måste sluta.
Så efter att ringt runt till företagen och inkassobolagen så fanns det ljudinspelningar på att det inte var jag och adessen hörde till ''hen'' . Så då var det väl bara att ringa.
Ringde och anmälde, och så fick jag svar på posten några dagar senare att ärendet blev nerlagt för det fanns inte tillräckligt mycket bevis.
 Rasande blev jag såklart, och ringde till polisen och efter många om och men fick jag tag på telefonnumret till han som hade haft hand om ärendet och efter många om och men fick jag även tag på han.
Så det var för små summor för att dom skulle lägga ner sina rersurser på det, så det var bara att anmäla igen om det hände igen.
 
Och det värsta är ju att jag VET att det kommer att hända igen, och antagligen på högre summor. Jag blir så ARG och BESVIKEN att den här personen/personerna kan göra såhär mot mig. Och ju längre tid det går och ju mer jag hinner funera ju argare blir jag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0